Zsámbéki Zichy Miklós Általános Iskola

Hétvége - B/Páros hét következik

2024. Május. 11, Szombat - Névnap: Ferenc

Német nemzetiségi nyelvoktatás

Bemutatkozás

Kedves Szülők!

A korai idegen nyelvoktatás kérdése mindig vihart kavar, vannak pártos igenlői és harcos ellenzői is. Tapasztalatom szerint ismerni kell az adott gyermeket, és a kérdést csak akkor tudjuk megválaszolni:

- Ha az Ön gyermeke őszintén várja már az iskolát,

- Tudásvágya van, tettre kész,

- Örömet ad az elvégzett feladat számára,

- Képes egyszerű, felismerhető módon rajzban is kifejezni magát,

- Szívesen játszik szerepjátékot, bábokkal, eszközökkel,

- Ha képes fékezni indulatait, és társaira figyelve csoportban vagy páros munkában dolgozni.

Akkor itt a helye köztünk a Német Tagozaton.

 

Egy új világ nyílik ki, egy más, érdekes kultúrkört ismernek meg. A legfontosabb, hogy hogyan? – Játékkal, mozgással, dallal, és mondókákkal, színekkel és vidámsággal.

- Fokozatosan és szinte észrevétlenül, de mindig otthoni megerősítéssel az év végéig teljesítik az előírt 130-150 kifejezés, szó, és kapcsolatrendszer elsajátítását, sőt többet is ennél.

- A mindennapos találkozás heti 5 óra, évi 185 óra. Mindezt jól kidolgozott módszerrel, gyermekközpontú feladatrendszerrel segíti a mindennapi munkánkat.

A Th-család 2010-ben újult meg, a Nemzeti TK. Kiadó német Nemzetiségi Könyvei között. A szerkesztésében, írásában én is részt vettem, összeállításában sokat segített az a sok pozitív tapasztalat, amely Zsámbékon a hagyományőrzés, és ápolás terén ért.

- Sokat köszönhetek azon nemzetközi tapasztalatoknak, amelyeket az Unió által támogatott COMENIUS programokban szereztem.

Több éven át dolgoztunk 8 Európai iskola nyelvtanáraival, az „idegen nyelvoktatás új útjait fürkészve, kutatva.”

Ezek az iskolák Ausztriában, Svédországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolföldön-Baskföldön és Észak-Írországban vannak.

Mindenhol egyet akarunk mi nyelvtanárok elérni azt, hogy a  gyerekek szeresség a tanulást.

- könnyedén, életkornak megfelelő módszerekkel tanulhassák őket,

- várják a következő foglalkozást,

- fogadják el a másságot, segítsék egymást,

- fejlődjön érzékelésük és észlelésük,

- az emlékezett és figyelem tudatos fejlesztése történjen,

- a gondolkodás és képzelet, fantázia szője át mindennapjaikat!

Folytathatnám a sort, de a többit személyesen megmutatjuk Önöknek.

Szeretettel, üdvözlöm Önöket: Uhrinyiné H. Etelka